utazzunk

Friss topikok

• Krm Istvan: Izland csodaszép lehet. Tetszik nagyon a blogod amúgy, a többi bejegyzés is igazán érdekfeszítő. I... (2014.02.11. 14:16) Reykjavik
  • peliatan: Szia! Köszönöm és méltányolom szorgalmadat. Nem hiába írtad le, érdemes és érdekes volt olvasni. A... (2013.10.26. 19:23) Irán, Iraq 2.
  • AzUtazó: @malenykij polgar: Nem csak az árakkal volt probléma. (2013.09.19. 09:42) Irán, Iraq 1.
  • tg_mak: blog.sleepinginairports.net/2013/02/18/scientists-say-to-let-farts-fly-on-airplanes :) (2013.03.10. 00:43) Palesztina
  • AzUtazó: @ibizavida: Ez olyan köszönjük Emese hozzászólás volt. (2012.05.06. 16:15) Ibiza

2012.04.04. 20:09 AzUtazó

Budapest-Liverpool-Manchester-Budapest

Budapest – Manchester - Liverpool – Budapest

Március 20..

Budapest – Manchester

Ez lett volna két héten belül a második manchesteri utam, de a Ryanair az elsőt törölte, ami nem is igazán baj, mert két héten belül tette és így 400€-val lettem gazdagabb.

Végre egyszer nem hajnalban kellett kelni. A gép délután 4kor indult 102 utassal a fedélzetén. A repülőjegy ára 7 azaz hét forint volt irányonként. Itt azért megjegyezném azt a tényt,hogy összesen 12 embernek vettem jegyet erre a járatra. Öten repültünk el… Sok hozzá fűzni valóm nincs a dologhoz max annyi, ahogy a nagyok mondják egy hét forintos jegynél sokkal több minden jön össze, bezzeg ha 20.000 forint lett volna. No mindegy, legközelebb így leszek kedves. Ráadásul ketten (Apukám és haverja) északnak indultak vonattal, még mi hárman Liverpoolba.

Manchesterbe fanfárral érkezünk és szépen elsétáltunk a buszállomásra, ahonnan fél óra múlva indult a buszunk. National Expresszre volt oda-vissza jegyünk fejenként kb. 12 fontért.

Este fél 9re már Liverpoolba is voltunk. Itt ért minket az első meglepetés, amitől szóhoz se tudtunk jutni csak néztünk bambán, hogy ilyen létezik?! Történt ugyanis, hogy a szállásunk (Everton Hostel) egy jó 20 perc sétára van a busz pályaudvartól és velünk volt Philip is (mozgássérült, tudd önállóan járni rövid szakaszokat, de alapjáraton kerekesszékhez van kötve). Győző megkérdezte a buszsofőrt, hogy merre induljunk el a szálláshoz, aki elkezdte magyarázni majd meggondolta magát és mondta szálljuk vissza a buszra elvisz minket. Értitek? A busz elvitt minket házhoz. Teljesen meg voltunk döbbenve.

A hostel kicsit kint volt a városból kb. 40 perc séta volt a partig az út, na de a hosteltől újra leesett az állunk. Szép felújított, fürdő a szobához, reggelivel, forró csokival, kávéval, teával sőt még gyümölcsöket is ehettél (banán, narancs, alma néha még szilva is volt) és ezért fizettünk fejenként és éjszakánként 5,7 fontot. Azért na… :)

Este még annyi programunk volt, hogy elsétáltunk egy nagy áruházba vacsorát venni. Na ott megint a padlóról kellett összeszednem az államat. Zárás előtt értünk oda és minden péksütemény le volt árazva. Zsemle, kenyér stb. írd és mond 1-2 pennyért, de vettünk egy egész grill csirkét egy fontért, joghurtot 15 pennyért és még sorolhatnám.

Március 21.

Hosszú egy nap volt. Reggel fél 9 környékén indultunk el a várost felfedezni. Minden kötelezőt letudtunk. Városháza, Albert dock, a többiek a Beatles múzeumba is bementek, engem annyira nem érdekelt amúgy se, 12 fontért meg  pláne. Egész nap csak sétáltunk és sétáltunk és sétáltunk, majd még sétáltunk. Leírnám tényleg szépen sorba, hogy miket néztünk meg, de a pontos nevükre már nem emlékszem, kikeresni meg lusta vagyok megmondom őszintén. Aki eljut egyszer ide (ajánlom mindenkinek) az úgy is fog vele szembesülni, hogy miket kell megnézni.

Délután fél 3ra visszaértünk a hostelbe egy csendes pihenőre, mert pl nekem már minden bajom volt és Philip is elég fáradtnak tűnt. Aludtunk egy másfél órát és délután 5kor ismét útra keltünk. Semmi más tervünk nem volt mint Liverpool két hatalmas templomát megnézni. Az egyik egy hipermodern kör alakú volt. A teteje inkább valami koronára emlékeztet, mintsem egy templomra. Belülről pedig tiszta olyan érzésem volt, mintha az ATV nézném a Hitgyülit.

A másik templom, akarom írni Katedrális az se kis piskóta viszont abba sajnos nem tudtunk bemenni, mert hatkor zár, mi pedig óra után öt perccel érkeztünk. Elég ciki nem? Így aztán a belváros felé vettük az irányt a China townon (ami jelen esetben egy utcát jelent) keresztül.

Vásároltunk ezt azt a Sport Directbe, ezt is mindenkinek csak ajánlani tudom, majd lementünk a patak partra fényképezni egy párat.

Este 11kor kerültük ágyba, de szerintem én akkora már be is lázasodtam egy kicsit. Az egy dolog, hogy úgy éreztem magam mint egy 50 éves, hogy mindenem fáj, a lábamtól elkezdve a szememig, de a fejem csak úgy ontotta magából a meleget. Az éjszaka meg egyenesen fantasztikus volt. Kb. 15x keltem fel, mert sose sehogy se volt jó, mindig melegem volt, de utána már rögtön fáztam szóval. Katasztrófa.

Március 22.

Reggel kényelmesen keltünk és indultunk a busz pályaudvarra. A jegyünk a reptérre szólt, de voltak olyan kedvesek a jegypénztárnál, hogy átírták Manchasterre.

Manchester szintén kellemes csalódást okozott. Ahhoz képest, hogy pozitív kritikát nem hallottam róla nekem egy nagy meglepetés volt. Az tény, hogy 4-6 órát voltunk a városban, de azalatt tuti nem unatkoztunk, sőt még keveselltem az időt, mert volt még egy két dolog, ami kíváncsivá tett.

A legnagyobb meglepés számomra az a három buszjárat volt, ami szinte teljes egészében lefedte a belvárost, 6-10 percenként járt és ingyenes?! A mai napig nem tudom megemészteni, hogy ha máshol veszteséges a tömegközlekedés, akkor itt, hogy tudnak ingyen járatokat indítani és nem is keveset.

Visszafele a reptérre vonattal mentünk ki, mert árban a legolcsóbb volt, időben pedig a legjobb. 3,6 font csúcsidőn kívül, míg a busz 4,4 és még lassabb is.

Összegezve az egész kiruccanást és bátran merem ajánlani mindenkinek egyben is, de akár külön külön is, hogy nézzen szét Manchesterben és Liverpoolba.

Szólj hozzá!

Címkék: budapest liverpool ryanair manchester

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.