utazzunk

Friss topikok

• Krm Istvan: Izland csodaszép lehet. Tetszik nagyon a blogod amúgy, a többi bejegyzés is igazán érdekfeszítő. I... (2014.02.11. 14:16) Reykjavik
  • peliatan: Szia! Köszönöm és méltányolom szorgalmadat. Nem hiába írtad le, érdemes és érdekes volt olvasni. A... (2013.10.26. 19:23) Irán, Iraq 2.
  • AzUtazó: @malenykij polgar: Nem csak az árakkal volt probléma. (2013.09.19. 09:42) Irán, Iraq 1.
  • tg_mak: blog.sleepinginairports.net/2013/02/18/scientists-say-to-let-farts-fly-on-airplanes :) (2013.03.10. 00:43) Palesztina
  • AzUtazó: @ibizavida: Ez olyan köszönjük Emese hozzászólás volt. (2012.05.06. 16:15) Ibiza

2011.09.20. 14:02 AzUtazó

Kalandozásaim 24. rész

Budapest - Bergamo - Thessaloniki - Paralia - Thessaloniki - Roma - Budapest

Szeptember 10-e

Délben érkeztünk Milánó Bergamo repülőterére 5990Ft Budapestről. A mai nap programja Bergamo volt, mint utólag kiderült jól gondoltuk. A bejutás Bergamoba helyi járatos busszal történik, ami a érkezési oldal elől indul és 2€-ba kerül. A busz felmegy Citta Altaig, úgyhogy a pályaudvarnál nem illik leszállni, plusz a jegy 75 percig érdemes, így illik gyorsan felpattanni a „fogaskerekűre” és menni még egy szintet felfelé.

A városban nagyon kényelmesen el lehet tölteni egy fél napot ráadásul a mai szombati nappal mázlink is volt. Láttunk két esküvőt nem akármilyen kocsikkal, egy hangversenyt fent a Citta Altában egy templomban plusz az egész belváros le volt zárva a 28. Adunata Sezionale miatt, amit még a mai napig nem tudom mit jelent :D Amit mi láttunk az az volt, hogy katonai zenekarok vonulgattak a városban fel s alá.

Az estét a reptéren töltöttük. Sok éjt megéltem már ezen a reptéren, de a mai napig meglep az a menekült tábor fíling, amit itt tapasztal az ember. Arról nem is beszélve, hogy reggel fél négykor ébresztő van. Átzavarnak az indulási oldalra, ahol annyira ment a klíma, hogy kénytelenek voltunk a reptér előtt tölteni a maradék időt.

Szeptember 11-e

Reggel 8kor indult a gép Thessalonikibe, aminek az ára 9 € volt.  10-re érkeztünk meg és a reptér elöl indul a 78as busz. Jegyet a buszmegállóban és a buszon is lehet venni és az ára… Kapaszkodj 80 cent. A menetidő, pedig 40-50 perc végállomása, pedig a vasútállomás. Sprinteltünk befele, mert emlékeimben még az élt, hogy sietni kell, mert épp hogy elérhetjük a vonatot, ha nem akkor várakozásra leszünk ítélve egy két és fél órára. Hát a várakozásból másfél óra lett csak, mert teljesen elfelejtettem, hogy kint egy órával később van. A vonatjegy 9 €ba került Katerinibe. A másfél óra alatt megettük az első gyros, igen igazi gyrost, nem azt, amit nálunk lehet kapni, menüt 3,5 €ért.

A vonatút egy óra volt. Délután 2kor szálltunk fel a helyi járatos buszra Kateriniben mindenki gyerekkori nyaraló városa felé Paraliára. A jegynél a zöldet kell venni 1,1 €ért.

A szállásunk a főtéren volt a Hotel Colour 30€ért két ágyas szoba, erkéllyel a tengerre és a központra. A nap hátra lévő részében fürödtünk a tengerben és ettük a gyrost gyrossal :D

Akik Thessalonikibe mennek vissza, azoknak éjszaka 10 előtt érdemes keresni egy utazási irodát, hátha másnapra szerveznek utazást Szalonikibe, mert a napi kirándulás ára 9€…

Szeptember 12-e

Reggel 8kor indultunk el Thessaloniki felé. Most sikerült a nemzetközi diákigazolvány hatására kicsikarni egy diákjegyet, ami 25% kedvezményt jelentett így csak 6,6 € volt a jegy. Szalonikibe volt annyi időnk hogy a nevezetességeket még bejárjuk.

A jegy Rómába 9 € volt. A reptéren a csekkolás az valami katasztrofális volt. Az indulási kapu az A5 volt. Ahol se számítógép, se semmi nem volt. Indulás előtt másfél órával már elkezdődött a beszállítás, mert a személyzet kézzel nézte és az utas listán egyeztette az adatokat. Szóval Mata Norbert papíron kikeresve, kihúzva… No commet. Ja és 40 percet késett a gép. Amikor már mentünk a kapuhoz, akkor újra ellenőriztek mindenki, mégpedig volt egy nagy A4es lap, amin számok voltak 1-100ig. Azt nézték hányadiknak checkoltál be on-line és szépen húzogatták ki a papíron a számot.

A késés maradt, így 40 perccel később érkeztünk Róma Chiampino repterére, persze a buszt lekéstük viszont a futásnak köszönhetően a következőre felfértünk. Rengeteg ember viszont lemaradt. Terravision busszal mentünk Terminire 4 €ért. Három 1 € jeggyel a négy óra városnézésbe belefért a Colosseo kívülről, a Vatikán, a Szent Péter Bazilika belülről és a Trevi kút. Fiumicio reptérre szintén a terraval mentünk akciósan 4 €-ért.

Landolás halál pontosan Ferihegy 1-en este 23:55 perckor. 19.98 € volt a jegy.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.