utazzunk

Friss topikok

• Krm Istvan: Izland csodaszép lehet. Tetszik nagyon a blogod amúgy, a többi bejegyzés is igazán érdekfeszítő. I... (2014.02.11. 14:16) Reykjavik
  • peliatan: Szia! Köszönöm és méltányolom szorgalmadat. Nem hiába írtad le, érdemes és érdekes volt olvasni. A... (2013.10.26. 19:23) Irán, Iraq 2.
  • AzUtazó: @malenykij polgar: Nem csak az árakkal volt probléma. (2013.09.19. 09:42) Irán, Iraq 1.
  • tg_mak: blog.sleepinginairports.net/2013/02/18/scientists-say-to-let-farts-fly-on-airplanes :) (2013.03.10. 00:43) Palesztina
  • AzUtazó: @ibizavida: Ez olyan köszönjük Emese hozzászólás volt. (2012.05.06. 16:15) Ibiza

2012.01.19. 11:07 AzUtazó

27. rész Budapest - Bergamo - Katowice (vonat) Wroclaw (vonat) Poznan - Róma - Budapest

Január 14.

Budapest – Milánó/Bergamo

A híres bergamoi út. Nem hiszem, hogy létezni fog valaha olyan útvonal az életembe, amit többször fogok repülni, mint a Budapest – Bergamo – Budapest és olyan reptér, ahol többször fogok aludni, mint a bergamoi.

Dél után nem sokkal érkeztünk a reptérre, ahonnan átmentünk a szemben lévő plázába és leraktuk a  cuccainkat ingyen. A legegyszerűbben úgy találod meg, ha bemész a plázába balra fordulsz elmész a végéig, ott van egy mozgólépcső lefele, lemész egy szintet az a piros parkoló szint és már látni is fogod a csomagmegőrzőt. 1€ illetve 2€-sal működik, amit használat után vissza is kapsz.

Ezután átbuszoztunk bergamoba (irányonként 2€, a menetjegy 90 percig érvényes és a 3 zónán belül korlátlan átszállás biztosít). Érdemes felmenni a végállomásig a Citta Alta-ig, majd amíg érvényes a jegy felszállni a fogaskerekűre (szombaton és hétköznap elég ritkán közlekedik) és fentről szépen visszagyalogolni a vasútállomásig.

Este még volt egy kis shoppingolás, mely keretében 3€ értékben megleptem magamat egy fél kiló eperrel, 30deka licsivel, 3 mandarinnal és egy maracujával.

Az éjszakát a reptéren töltöttük. Én bunkó módon három széken elnyúlva aludtam mint a befőtt, legalább 7 órát. A többiek nem voltak ilyen szerencsések.

Viszont komolyan mondom egyre pofátlanabbak a személyzet tagjai a reptéren. Most kivételesen nem a biztonsági őr ébresztett, hanem a takarító jött kis kocsikájával és ült rá a dudára fél 4kor.

Január 15

Milánó/Bergamo – Katowice/Pizyowice – Wroclaw

Ha Bergamo Milánó alsó, akkor Katowice Pziywice Bibalybasznád alsó külterülete. Emlékeztem rá, hogy kint van a francba a reptér, de ez minden emlékezetemet felül múlt.

„Szerencsére” a városi tömegközlekedésnek van busza a reptérről (23 PLN), menetideje kb. 30-40 perc és óránként/fél óránként jár.

Mivel Katowice nem igazán tartozik, azok  közé a városok közé, amit érdemes lenne megnézni, ezért egyből vonatra ültünk és elindultunk Wroclawba. ( IC vonatjegy 41 PLN, menetidő 3 óra)

Már sötét volt mire megérkeztünk. Szállás foglalás után (meg kell jegyezni, hogy a szállás jó helyen volt, jó árban és csak mi négyen voltunk a 10 ágyas szobában Corner Hostel).

A város nagyon szép sok látnivalóval. .

Január 16.

Wroclaw – Poznan

Reggeli után gyorsan útra keltünk megnézni világosban is azokat a látnivalókat, amiket este már láttunk. Had ne soroljam itt le mik a látnivalók (van jó pár), mert aki nem volt ott annak úgyse mondanak semmit, aki meg eljut oda az úgyis meg fogja látni :D

12-re kijelentkeztünk a hostelből és gyors léptekkel elindultunk a vasút állomásra a 12:24-es vonathoz. Hát épp lekéstük, mert olyan most építik a pályaudvart és teljesen máshol van a jegypénztár, mint ahol a peron lejárat van (persze kitáblázva közvetlenül csak lengyelül van).

A 13.15kor induló vonatra kaptunk jegyet elméletileg IC helyjegy nélkül. Ára 40 PLN volt, érdekes módon itt megkaptam a nemezetközi diákomra a 50%-os jegyet. Ittunk még egy sört, majd felszálltunk a vonatra. Kicsit érdekes, kicsit régi módi, kicsit lepukkant volt, majd rá 10 percre jött a felismerés, hogy hoppá… Kalauz néni kerített egy angolul tudó úri ember, aki a tolmácsa volt. Mint kiderült kettő darab vonat indult 13.15kor Poznanba. Egy IC és egy regionális vonat. Többen is néztük a kijelzőn, mikor jöttünk, de mi csak egyet láttunk, amire felszálltunk. Na már most nem tévedtünk sokat. Ez a vonat is Poznanba megy, csak… egy kis kerülővel. Időben mérve a három órás menetidő helyett kereken öt óra a menetidő. Úgyhogy kaptunk ajándékba egy lengyelországi városnézést. Viszont a rosszban is van jó. A jegy, amit vettünk az nem volt jó erre a vonatra, újat kellett venni. Viszont a 140PLN visszaadják az állomáson. Az új jegy pedig négyünknek 86 PLN volt. Persze röhögés akkor tört ki a vonaton, mikor megszólaltam, hogy azért diákot adnak nekem, ugye? :D Hát nem adtak…

És még mindig vonatozunk.

Jól gondoltad, még mindig a vonaton ülünk.

Már csak pár óra és odaérünk.

Végül este 18:15kor érkeztünk meg Poznanba. Szépen kényelmesen besétáltunk a hostelhez (Hill Hostel), ami igazából egy saroknyira, kb. 30 méterre volt a főtértől. Szállás elfoglalása után nekivágtunk a városnak. Megnéztünk az útikönyv szerint Lengyelország legszebb városházáját. Ennek az érdekessége, hogy van benne két kecske, amik minden nap délben előjönnek és 12x összekoppantják a szarvukat. Poznanban Gdanskhoz és sok lengyel városhoz hasonlóan a központ és az óváros nagyon szép. A kis vékony, különböző színűre festett házak különleges hangulatot árasztanak. Miután átulcetig körbejártuk az óvárost kisétáltunk a minden lengyel által hőn szeretett katedrálishoz, ami egyben lengyelek első számú katedrálisa. Sajnos csak kívülről tudtuk megszemlélni, mert már este 8kor zárva volt.

Január 17.

Poznan – Róma – Budapest

Reggel hétkor keltünk, hogy körbe nézzük ugyan azokat a látni valókat, amiket tegnap este már megtekintettük, mert napfényben, azért mégis másképpen néz ki.

9 után nem sokkal érkeztünk vissza a hostelbe, hogy elfogyasszuk a reggelinket, majd taxik keresve elindultunk a reptérre ( Taxi 45 PLN volt, de állítólag, ha nincs dugó 30ból is kijön, a busz pedig átszállással 3PLN, amúgy az 59-es megy ki a reptérre).

A gép pontosan indult és érkezett is. Érdekes volt a plusz 1-2 fokból a 13-ba lépni. Bár így belegondolva pontosan egy hónap múlva fog a gépem landolni Tegucigalpába. Na az érdekes és jó hosszú túra lesz. Akit érdekel kövessen figyelemmel fogok róla naplót vezetni.

A reptérről a bejutás a legegyszerűbb módja a Terravision 4€ egy irányba, de érdemes megvenni az oda-vissza jegyet, mert visszafele Terminin már 6€-ért árulják. Viszont van egy olcsóbb bejutási mód, viszont időigényesebb. Van két regionális busz (1,2€), ami olyan helyre megy ahol van hév, illetve metró csatlakozás Róma felé. Viszont ezekre a jegyet meg lehet venni napijegyként is, amivel ugye egész nap ingyen utazhatsz Rómában. A napijegy ára pedig 4€. Szóval így oda vissza 6.4€ jön ki a dolog. (menetrend és térkép, ha kell írj, küldök)

Rómában négy óránk volt. Viszont ez tökéletesen elég volt arra, hogy mindent lássunk. Terminiből metróval kimentünk a Vatikánig, majd elsétáltunk az Angyal várhoz onnan a Spanyol lépcsőhöz, majd a Trevi kúthoz. Phantenon következett, majd a II. Emuanulle-en át elsétáltunk a Colosseumig. Mivel még időnk is volt és kedvünk is gyalog tettük meg az utolsó két metró megállónyi szakaszt Terminiig. Összesen négy óra alatt, picit sietve, de még mindig kényelmes sétával bejártuk Róma legfőbb nevezetességeit. Szóval, akinek kevés ideje van ne csüggedjen nincs lehetetlen.

Újra Terravisionra szálltunk és este 8ra már kint is voltunk a reptéren.

A gép pontosan érkezett, így éjfélkor pontot tettünk erre a tartalmas négy napos kirándulásra.

Szólj hozzá!

Címkék: budapest milánó róma wizzair wroclaw poznan katowice bergamó

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.