utazzunk

Friss topikok

• Krm Istvan: Izland csodaszép lehet. Tetszik nagyon a blogod amúgy, a többi bejegyzés is igazán érdekfeszítő. I... (2014.02.11. 14:16) Reykjavik
  • peliatan: Szia! Köszönöm és méltányolom szorgalmadat. Nem hiába írtad le, érdemes és érdekes volt olvasni. A... (2013.10.26. 19:23) Irán, Iraq 2.
  • AzUtazó: @malenykij polgar: Nem csak az árakkal volt probléma. (2013.09.19. 09:42) Irán, Iraq 1.
  • tg_mak: blog.sleepinginairports.net/2013/02/18/scientists-say-to-let-farts-fly-on-airplanes :) (2013.03.10. 00:43) Palesztina
  • AzUtazó: @ibizavida: Ez olyan köszönjük Emese hozzászólás volt. (2012.05.06. 16:15) Ibiza

2012.03.07. 21:04 AzUtazó

Budapest-Barcelona-Ibiza-Barcelona-Budapest

30. rész

Budapest – Barcelona – Ibiza - Barcelona – Budapest

Mácius 1.

Az egész utazást kedves Győző barátomnak köszönhetem. Ő volt, aki elhívott magával városnézésre. Első nekifutásra egy ártalmatlan 3 nap 2 éjszakát Barca városnézésnek indult a dolog, de mikor eszembe jutott, hogy már sokszor voltam ott és Ryanairrel köszönhetően egész sok helyre el lehet onnan jutni úgy, hogy reggel megyek este jövök így nem volt megállás. Vettem is egy napi retúr jegyet 2-ára reggel oda este vissza. Célállomás: Ibiza. Ár: 20€. Ahhhaaam…

Minden flottul ment. Barcáról csak annyit, hogy szép város ennyit bőven megér. Viszont aki még nem volt annak egy praktikus tanács. Reptérről a városba a 64es busszal érdemes bemenni. Jegyára buszon váltva 2€. Viszont ha átsétálsz a vasútállomásra lehet venni T-10es jegyet (10db jegy, 1-es zónára) 9.25€. Két személyre már bőven megéri.

Az egész utazáshoz még egy olyan adalék hozzátartozik, hogy 26-án vasárnap este 3 és fél órát aludtam, majd hajnalban (27-én) kelés és irány Ferihegy 2 és repülés Milánóba. Még aznap este vissza érkezés (23.45) Ferihegy 1-re. Alvás a reptéren, hajnalban át Ferihegy 2-ra és repülés megint Milánóba. Kocsi felvét a reptéren, majd irány a Comoi tó. Körbe autóztuk a tavat átmentünk Lugánóba is. Este 10kor érkeztünk vissza a reptére, majd a szemben lévő plázában leparkoltunk és „aludtunk” a kocsiba reggelig. Fél hatkor is így kelés, kocsi lead és indulás haza. Akkor volt egy fél délutánom otthon, de úgy el voltam havazva, hogy valamikor hajnali 1 körül kerültem megint ágyba. És megérkeztünk az elsejéhez. Reggel 6kor indult a gép szóval megint 4kor kelés és éjfélkor kerültem ágyba.

Március 2.

A gép indulása megint nem kegyelmezett nekem. Hajnali 3.50kor keltem, hogy éjszakaival L17-es busszal kiérjek a gép induláshoz. A gép pontos volt és 35 perccel felszállás után már landoltunk is Ibiza repterén.

A reptér épp felújítás alatt ál. A busz közvetlen a kijárat elől indul és 3.25€ba kerül az egyirányú jegy. A város Eivessa 15 kmre sincs a reptértől busszal kb. 20 perc. A városban található egy vár, ami a világörökség részét képezni. Maga a vár és a környéke hangulatos és nagyon szép kilátás nyílik az öbölre. Viszont ezen kívül más látnivaló nagyon nincs, se itt, se a környéken. Na jó a szép sziklapartok és kb ennyi. Nem nagyon szeretném lehúzni a város, de csak bulizásra jó, de azért itt is jól át kell gondolni a dolog. A disco busz, ami San Antonio és a főváros között közlekedik (mert ugye a buli helyek szétszórva vannak a e két városban és közötte) 3 euróba kerül nyáron. Szállás hely árakat had ne írjak (de ahol én szálltam meg 17€ az nyáron 70€be kerül). A disco belépők 30-40€ és akkor nem ettél, ittál semmit. Szóval mérlegelés kérdése. Én ennyit biztos nem adnék érte. Visszatérve a városra, rengeteg gazdátlan területet láttam a városon belül és annak szélén, ahol méteres gaz állt valamint az összes tengerpartja is mocskos, szemet volt, ahol én jártam (bár gondolom ezt nyáron takarítják). Viszont, ami abszolút pozitívum, hogy a városban minden nagyobb téren, sőt a tengerparton is van ingyen wi-fi.

Szóval az egész napom úgy telt, hogy járkáltam fel alá a városban és sütkéreztem a tengerparton. Egy napnak 130%ig megfelelt.

Este ismét felszálltam a reptéri buszra és irány hazafele. Minden flottul ment, indulás előtt már több egy órával átjutottam a biztonsági ellenőrzésen és kis nézelődés után 21kor le is ültem a kaputól 10 méterre. 21.50kor indult a gép és épp megjegyeztem magamnak, hogy eee sok barom már ilyen korán sorban állt.

Majd ültem tovább és kinyitottam a szemem. Sor eltűnt. Pulzusom kétszázra. Ránéztem az órára 21 óra 49 perc. Rá a beszállókapura, sehol semmi. Futás a biztonsági szolgálathoz, ahol sajnálkozva fejezték ki, hogy a gépre már keresztet vethetek. No ezt az érzés senkinek se kívánom. A probléma csak az volt, hogy Barcelonába még átszálltam volna vagyis két jegyem bukta. De szerintem a probléma alapjáraton ott gyökeredzett, hogy valamilyen napkitörés miatt egy tér idő görbületbe kerültem és valamiért az az egy pislantásom 50 percbe került. Pedig tényleg nem volt tömb. Arra se emlékszem, hogy becsuktam a szemem.

Aztán, ahogy próbáltam valamit egyezkedni a biztonságiakkal (persze tudtam, hogy esélytelen elég sok ilyen utast láttam már), akkor látom, hogy 22:25kor van egy Vueling gép barcába. Futás le, Vueling pultnál, adjon egy jegyet a járat. A-a-a check in már befejeződött. Holnap reggel? 105€. Áhh tökéletes, mikor ér Barcába? 9.40-kor. A mi gépünk 9:30kor száll fel. Ámen. Meg vagyok lőve. Kértem segítséget otthonról, de hát akik még nem sűrűn kerestek jegyet, hiába nagyon kedvesek és segítőkészek voltak sokat nem tudtak tenni.

Hál’ Istenek volt internetes gép kint 7centért 1 perc. Azon kezdtem el nézelődni.

Egy jó tanácsot tudok adni. Ne es pánikba vagyis ess nyugodtan, mert nem sűrűn fordul elő ilyen az emberrel, de akkor csak 10 percig pánikolj :D Nekem a szerencsém az volt, hogy nem vagyok semmihez se kötve. Anyukámnak kellett volna segítenem és hamar hazaérni, de sajnos reggel mikor már meg tudtam volna venni a jegyet 155€ lett Ibiza – Barcelona útvonalon…

Következő utam az információs pulthoz vezetett, hogy a reptér éjszaka nyitva van e. Szerintetek?? Persze, hogy nem. Éjféltől 6ig zárva. Jött a várva várt éjfél. Először egy alkalmazott jött oda. Elmagyarázom neki, mondja próbál beszélni a biztonságiakkal. Éjfélkor jön a biztonsági, hogy kifele vagy különben jön a Policia. Mondom szóljon nekik, hátha megérteken. Fél éjfélkor jön négy rendőr. Történet előad, majd mivel boltok vannak az épületben (érdekes Ferihegyen, Barcelonába és Madridban is) nem lehet maradni se itt, se a fedett parkolóban. Egy az egybe kikísértem a portán túlra. Se az nem hatotta meg őket, hogy 15€-m van, se az hogy meleg ruhám, semmi.

Így hát nyakamba vettem az éjszakát és elindultam a város felé. 10 perc után találtam egy kamion vontatmányát, ami nyitva volt, legalább fedett volt viszont a süvített benne a szél így tovább álltam. 100 méterre hál’ Istennek találtam még egy ugyan ilyet, viszont itt már neki volt tolatva a rámpának, így csak annyi hely volt a közte és az épület között, hogy épp befértem és üres is volt. Szuper. 10 méterre volt egy kuka és valamilyen csodálatos módon, semmi nem volt benne csak egy akkora kartonlap amekkora én vagyok J Így kikukáztam bevittem a kamionba és álomra szenderültem. Persze kb 20 percenként felébredtem nem a kezdődik bent valami mozgolódás, hogy pakolnák a kamion. Végül 4 órakor kapcsolták fel bent a villanyt úgyhogy sunyiban tovább álltam. Visszamentem az előző trélerhez. Abban volt egy raklap, rajtam kartonlappal és végül ott húztam meg magam dideregve hajnali 5.40ig, amikor is visszaindulta a repülőtérre.

Március 3.

Az internetezés közepette rátaláltam a megoldásra. Ryanair járat március 5én este 61€ Barcelonába Wizz járat 6án reggel 30€ (pontokból, érdekességképpen a 30€ elvonása 8250pontnak felelt meg náluk :D ). Így igazából csak a Ryanair jegyet és a két éj szállást kell kifizetnek, ami San Antonioban volt éjszakánként 17€ért, erkélyes, franciaágyas szobában.

Viszont itt a buktató. Se a wizzair, se a moneybookers, de még az otps kártyámmal se tudtam kifizetni a jegyet… Ja és a reptéren lévő Ryanair irodában értékesítéssel nem foglalkoznak. Bazzz.

Végül Vueling jegyet vettem 68€-ért és ebből 10€ volt az, hogy kifizethessem a jegyet. Életem legdrágább jegyét vettem szerintem át/km szempontjából. Viszont ha úgy nézzük 30.000ftért maradtam még 3 napot Ibizán, ami meg nem is olyan rossz.

Végül beláttam, hogy a reptéren semmi keresni valóm nincs, így ismét kisétáltam a portáig, ahol elkezdtem stoppolni (mégegyszer 3.25 ki nem fizetek a jegyért, pláne ha csak 15€ készpénzem van). Az 5ik autós fel is vett és bár nem volt dolga a fővárosban mégis bevitt.

Végül letelepedtem a kikötővel szembeni Burger King kiülős részén és a laptopom utolsó rúgásaival gyorsan lefoglaltam a kitalált útvonalat szállással.

A végén Vueling Airlines-szal repültem vissza 68€-ért 5én este Barcelonába, majd 6án reggel Wizzairrel 30€-ért (viszont ez már pontokból volt). A szállást Saint Antonioban foglaltam, egy erkélyes, franciaágyas szoba, légkondival (kivételesen este fűtésre kellett használni), LCD TV-vel 17€ volt éjszakánként. Összesítve 102€ volt, amit ki kellett fizetnem pluszba a három nap két éjszakért Ibizán repülőjeggyel együtt. Szerintem ez teljesen korrekt ár. Ha viszont aznapra kellett volna új jegyet vennem 155€ (Ryanair) és 60€ (Wizzair) lett volna összesen.

Foglalás után kényelmesen elmentem az busz indulásához. A Saint Antonioba hétvégén óránként míg hét közben fél óránként jár a L3 jelzésű busz. A menetidő fél óra sincs és 1.95€-ba kerül a jegy. Szállás elfoglalása után pihentem egyet, mert kivoltam, mint egy … majd körbenéztem a városban (semmi látnivaló nincs, még a tengerpart is… ). Este néztem egy kis Dragon Ball Z a tvben és kivételesen 11kor már aludtam is.

Március 4.

Ilyen is rég volt az elmúlt egy hétben, hogy délelőtt 10kor keltem. Irány a bolt vásárlás bankkártyával. Először 4€-nyit akartam, de hamar a tudtomra adták hogy cen euronyit kell költeni, mire kérdő tekintettel válaszoltam. Többszöri rákérdezésre jöttem rá, hogy ten akar lenni az a cen. Végül 3 sörrel, vízzel, colával, bagettel és felvágottal tértem vissza. Reggeli után hirtelen döntéstől vezérelve elindultam a part mentén, hogy keresek valami jó strandot, szép kilátással, mert ha  már meleg van és itt ragadtam csak barnulni kéne egy kicsit. Végül gyönyörű szép partfalakon keresztül sétálva 3 óra után úgy döntöttem, hogy végre megállok és napozok egyet, amiből igazából égés lett.

Út közben láttam egy táblát, amiről leesett az, hogy a sziget ezen a felén megy le a nap. Több se kellett, vártam naplementéig. Sajnos túlságosan is felhős lett az ég és azt az igazi szép lementét nem tudta produkálni.

Visszafelé nem a partfalon keresztül, hanem a bentebb aszfalt úton keresztül mentem. Ez csak 2 órával volt rövidebb, viszont totál vak sötétben mentem. Nagyon bizalom gerjesztő volt a dolog, pláne hogy néhol csak úgy ugattak a kutyák, egy két háznál.

Utolsó momentumként próbáltam lefényképezni a város éjszaka, de nem találtam olyan helyet, ami akár egy képet is megért volna.

Március 5.

Mivel nagyon sok dolgot nem lehetet csinálni, így délután 1kor csekoltam ki a szállodából és a főváros felé vettem az irányt. Majd a busz állomáson láttam meg, hogy Saint Josep-en keresztül is megy busz, úgyhogy arrafele indultam. Busz jegy 1.45€ volt.

A faluba viszont semmi nem volt, úgy kb. 5 perc alatt körbejártam, emiatt úgy döntöttem hogy a tengerparton keresztül sétával közelítem meg a repteret. Négy óra sétával este 18 órára el is értem a repteret :) Kb 10km volt :D

A végén még egy jó hír is belefért a mai napba. A Vuelingnek van egy olyan szabálya, hogy ha aznap több járat van az adott útvonalon és ha hamarabbit eléred, akkor ingyen átírják rá a repülőjegyet. Mivel nekem az utolsó járatra volt jegyem  és a hamarabbit elértem, így átírták a jegyem.

A repülés maga rövid volt és még zenét is játszottak a felszállás után és a leszállás előtt is. A légi utaskísérők, pedig nagyon kedvesek voltak. Pl. akik olvastak azoknak felkapcsolták az olvasólámpát.

A gép Barcelona T1 termináljára érkezett, ami teljesen lenyűgözött, mert rég láttam már ilyen szép nagyot és újat. Át T2-re, szekun zokszó nélkül átengedtek, padot rögtön foglalva már aludtam is.

Március 6.

9.40kor pontosan indult a Wizz. Viszont nagyon meglátszik, hogy a Malév csődbe ment és nagyon olcsók lettek ezek a jegyek. Már a múltkor is feltűnt, hogy nagyságrendekkel több az első utazó, akik összevissza paráznak, nagyképűsködnek (ááá én fel tudok vinni két táskát is, majd beszélek velünk, hisz részben kollegák vagyunk..), majd szerencsétlenkednek össze vissza, de jó volt látni, hogy most már tényleg bárki repülhet.

Az már csak adalék, hogy 10 perccel hamarabb érkezetünk, míg a Ryanair gép, ami 5 perccel későbbi indulás szerepel a menetrendjében 40 vagy 50 perces késéssel érkezett Pestre, ha jól emlékszem.

1 komment · 1 trackback

Címkék: budapest barcelona késés gép ryanair ibiza wizzair vueling lekésés

A bejegyzés trackback címe:

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kell nekünk magyar légitársaság? 2012.03.19. 08:43:22

2012 nagy események éve: Londonban olimpia lesz, a mozikban várva várt filmek kerülnek bemutatásra, talán egy népszavazás is összejön. Mit hagytam ki? Ja igen, a MALÉV megszűnt létezni.Megy a jajgatás a médiában; újság cikkek és Facebook oldalak gyászo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arizmendi 2012.03.23. 11:42:28

Barcában a 46-os busz visz be a reptérről...